Öğrenci Toplulukları

Öğrenci Topluluğu Nedir?

Samsun Üniversitesi öğrencilerinin bilimsel, mesleki, sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerde bulunabilmeleri amacıyla kurdukları topluluğa Öğrenci Topluluğu denir.

Öğrenci Topluluğu Nasıl Kurulur? 

Öğrenci topluluklarının kuruluşu için 10 Samsun Üniversitesi öğrencisinin bir araya gelerek Öğrenci Toplukları Yönergesinin 5. maddesinde yer alan başvuru belgelerini (Öğrenci toplulukları kuruluş başvuru formu ve ekleri) Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığına teslim ederek kuruluş işlemini başlatırlar. 

Öğrenci Topluluklarına Kimler Üye Olabilir?

Samsun Üniversitesinde öğrenim gören ön lisans, lisans, lisansüstü programlarına kayıtlı olan tüm öğrenciler topluluk üyesi olabilir. Üniversite tarafından bir disiplin cezası verilen veya her hangi bir suçtan dolayı hüküm giymiş olan öğrenciler topluluklara üye olamaz.

Birden Fazla Öğrenci Topluluğuna Üye Olunabilir Mi?

Evet, öğrenci birden fazla kulübe üye olabilir ancak birden fazla öğrenci topluluğunun kurullarında yer alamaz.

Öğrenci Topluluğuna Üye Olmak İçin Ne Yapmak Gerekir?

Öğrenci Topluluğu Üye Kayıt Formu doldurularak akademik danışman veya topluluk başkanına teslim edilir.

Öğrenci Topluluğu Akademik Danışmanı Kimdir ve Görevleri Nelerdir?

Öğrenci topluluğunun kuruluşu, işleyişi ve denetimi hususunda sorumlu Samsun Üniversitesi akademik personelidir. Öğrenci topluluğunun yapacağı her türlü etkinlikten sorumludur. Topluluk Danışmanının onayı olmadan etkinlik başvurusunda bulunulamaz.

Aynı İsimle Birden Fazla Topluluk Kurulabilir mi? 

Aynı isimde ve/veya benzer amaçta birden fazla topluluk kurulamaz. Öğrenci toplulukları amaçlarına uygun isimler alırlar. 

Toplulukların Yönetim ve Denetleme Kurulları Kaç Kişiden Oluşur ve Ne Zaman Seçilir?  

Yönetim Kurulu 7 asil 3 yedek üyeden, Denetleme Kurulu ise 3 asil 3 yedek üyeden oluşur. Her yıl Ekim ayı içinde yapılan genel kurulda Yönetim ve Denetim Kurulu üyeleri seçilir.Yeni kurulan toplulukların yönetim ve denetleme kurullarında yedek üye belirlemelerine ihtiyaç yoktur.

Etkinlik Başvurusu Nasıl Yapılır?

Topluluk Akademik Danışmanının ve Başkanın imzası ile Etkinlik Başvuru Formu etkinlik tarihinden en az 15 gün önce SKSDB ‘na teslim edilir.

Topluluklar Kendi Adlarına Nakdi Gelir Elde Edebilir mi?

Öğrenci toplulukları hiçbir şekilde kendi adlarına gelir elde edemez.

 

 

Öğrenci Destek Hattı